21 Ogos 2013

Kenapa Perlu Hasad Dengki




Kenapa masih ada orang dengki dengan yam dan akak ofis yam...Kami tahu kami bukan lagi kerja tetap..Kami hanya ingin cari rezeki yang halal..Dan tak payah nak bercerita dekat orang atas pasal kami..Tahu sebab tak nak bagi kami serap ke tetap...Kamu dah ada kerja elok..Dah ada family jaga sama...Mana tahu apa yang kamu buat akan dapat keanak atau cucu kemudian hari...Yam sabar dengar dah macam-macam...Jangan ingat walaupun yam senyap dan biar kamu kata macam-macam dekat orang atas sebab kami tak mesra alam..Yam nak tanya sapa sebenarnya tak mesra alam............Yam mengaku kadang-kadang pergi ofis 1 lagi yam tak berapa nak cakap...Cuma yam akan senyum ja...Yam kalau orang tak berapa kenal yam cuma senyum..Cakap tak berapa sangat...Kan...jumpa-jumpa terus bercakap pong pang pong pang...Giler apa orang cakap,..Baru kenal dah melebih...Dan yam nak minta kamu mengaku la diri kamu sendiri yang tak mesra alam..Walaupun kami kerja bawahan...Hormat la sama..Macam mana yam nak hormat kalau kamu hentam kami dekat orang atas,,Kami ni sombong..Sapa sebenarnya sombong..Dah tegur pun jarang......Sembang dengan kami pun tak nak...Dulu ada dah pernah berlaku..Ingat dah habis,,Kenapa susah sangat nak mengaku diri sendiri yang salah......Setiap manusia ada gak kelemahan macam yam dan kak ofis...Tapi diri kamu semua nya betul..Kami saja asyik salah...Kesalahan kamu buat satu pun tak ada salah..Kami tahu kami orang bawahan saja......Boleh ditindas sesuka hati...Tak apa yam kena banyakkan bersabar...Yam tak nak cari gaduh macam budak-budak pulak kan...Yam maafkan apa kamu telah buat.......................................



♥ Thanz sudi baca!Jangan lupa tinggalkan komen ♥

Catat Ulasan
Hak Cipta Terpelihara Csmaryam